TEKAN LINK INI JIKA INGIN KAYA

Monday 9 March 2015

SARAPAN PAGI SEHAT UNTUK ANAK

Assalamualaikum wbt

Biasalah. Feeling mak mak gitu. I kan dah ada anak. Perasaan yang sukar digambarkan. Rasa macam nak peluk cium bila anak menangis tak bagi kita balik. Tapi cover depan atok nenek dia. Malu. Hahaha. Tengoklah. Lepas nikah tiap tiap pagi tiap malam aku pelok cium anak dan suami. 

Survey sikit makanan breakfast yang senang and berkhasiat. Akukan career woman. Kenalah pandai menguruskan masa. Anak suami kena terjaga baru boleh jadi wanita yang sangat bekerjaya. Kalau setakat dalam career jer bekerjaya tapi surirumah out. Baik tak payah. Aceh!

Jom buat research sikit.

Ni antara-antara yang aku sempat survey:

5. Pa&Ma

Antara sarapan pagi yang tertarik menarik da boom!

1. Bijirin sarapan pagi+kismis+hirisan buah. Berhati dengan kandungan garam dan gula dalam bijirin tersebut ya.

Khasiat: Mengandungi tenaga, vitamin dan mineral

2. Makanan berkanji. Roti or Nasi. Buat roti celup telur, bubur nasi, nasi goreng ke.

Khasiat: Membekalkan tenaga.

3. Susu dan hasil tenusu. Susu dadih dan keju

Khasiat: Kaya dengan kalsium

4. Buah buahan

Khasiat: Kaya dengan vitamin

En suami to be hopefully jangan malas nak teman ummi pergi pasar beli makanan berkhasiat untuk anak-anak yer. Nanti aku dah start buat bekfes tuk anak aku, aku update yer. Bai.

No comments :

Post a Comment

Thanks Sudi Baca And Drop Your Comments