TEKAN LINK INI JIKA INGIN KAYA

Tuesday 3 March 2015

TEKNIK TERHEBAT BERESKAN KERJA PART 1

Assalamualaikum wbt

Syyhhh!!!. Aku nak share rahsia hebat. Jom cari buku bertajuk TEKNIK TERHEBAT BERESKAN KERJA by Rus Slater. Aku baca tak habis lagi. Tapi isi kandungan dia superblah. Baru baca mukaddimah orang cakap. Meh aku share sikit. Mana tau korang teringin nak cari. Kat sini ada jual. Klik SINI. Pastu kat kedai bukulah.


Buku ni mengandungi 7 bab semua. Antaranya:


1. Tahu apa perlu dibuat - Kita perlu tahu apa yang perlu dilakukan. Kita juga perlu gembira apabila kita meelakukan perkara yang 'betul'.


2. Tahu bagaimana melakukan sesuatu - Kadangkala kita perlu melakukan perkara yang tertakluk kepada organisai, kadangkala ia terpulang kepada kita sendiri.


3. Tahu bila perlu melakukan sesuatu - Bukan hanya satu perkara yang perlu kita buat dalam hidup. Kita perlu tahu bagaimana meletak keutamaan bagi semua tugas.


4. Jalankan perancangan - Kita tahu apa dan bagaimana melaksanakan kerja, tetapi orang lain asyik mengalih tumpuan kita. Bagaimana menguruskan semua gangguan supaya kerja kita terlaksana?


5. Katakan "tidak" - Kita mampu melaksanakan tugasan yang diberi sekiranya tiada sesiapa yang meminta kita melakukan perkara lain. Kita perlu belajar bila perlu katakan "tidak".


6. Mengurus masalah - Kita fikir kita mampu menyelesaikan tugasan dalam masa sejam, tetapi ada pula halangan. Di sinilah cara mencegah dan menyelesaikan semua masalah ini.


7. Minta bantuan orang lain - Kadangkala cara terbaik melakukan sesuatu adalah meminta pertolongan orang lain bagi melakukannya. Ini tandanya kita pandai memanfaatkan kepakaran orang lain.


Sekian. Bukan promote. Just rasa buku ni memang hebat. Bai!

No comments :

Post a Comment

Thanks Sudi Baca And Drop Your Comments