TEKAN LINK INI JIKA INGIN KAYA

Friday 2 January 2015

NEW ENVIRONMENT

Assalamualaikum wbt
Happy New Year 2015 guys!! Harini aku tak kira nak share jugak. My new company new environment and all. Alhamdulillah. Career aku sudah berada di track yang betul. Biasalah. Kalau dah belajar civilkan, tak de mende lainlah dalam fikiran. Aku memang passionate sikit dekat bahagian stucture sejak dari aku dibangku sekolah di semester akhir degree sebenarnya. Hahaha. Kalau geotech aku surrender sikit. Banyak sangat nak kena ingat. Highway bolehlah.

So harini bermulanya aku di sebuah consultant firm and you know what. My boss and my colleague is superb!! Aku tau korang nak cakap. "Baru first day im. Cepatnya bagi comment". Do i care about that? Actually, aku kenal boss aku tu almost 8 years. 8 tahun kut. Even tak selalu contact tapi aku tau he is the best. My superb senior. Kalau bakal somi aku baca mesti bengang. Chill Mr.Firefighter. You always my hero okay!

Akhirnya berjaya juga aku dapatkan jawatan c&s engineer di PJ. Actually mana-mana tak kisah janji c&s engineer. Dari aku habis belajar lagi aku aim. Tapi biasalah. Susah nak dapat kerja. Tapi rezeki kerja tetap ada cuma bukan jawatan yang aku nak.

Bermulanya kisah karierku harini. 2nd January 2015 my first day. Jauh lagi perjalanan aku ni. Doa-doakan semua tuk aku yer. Ni baru starting. Aku harap jammed and jarak bukan penghalang.
To papa and adik please support ummi. I love u guys!!

What is the recipe for successful achievement?
To my mind there are just four essential ingredients:
Choose a career you love,
give it the best there is in you,
seize your oppurtunities,
and be a member of the team.

-Benjamin Franklin Fairless-


No comments :

Post a Comment

Thanks Sudi Baca And Drop Your Comments